In my shoes-event Bristol

Beste Bristolambassadeur!

Bijna 1 op 5 van alle kinderen in België heeft een armoederisico. Een alarmerend cijfer, zeker nu het leven alsmaar duurder wordt. De uitgave voor dagelijkse benodigdheden stijgt zienderogen en ook de aantocht van een nieuw schooljaar brengt traditiegewijs veel extra kosten met zich mee. Hierdoor zien steeds meer gezinnen hun maandelijkse rekeningen toenemen.

Om deze gezinnen dit schooljaar een financieel én mentaal duwtje in de rug te geven, slaan Stichting Pelicano en het Belgische familiebedrijf Bristol de handen in elkaar. Op 26 augustus start hun ‘In my shoes’-campagne, waarbij ze aandacht vragen voor gezinnen die het moeilijk hebben om rond te komen. Bristol zal voor elk paar leren kinderschoenen dat ze verkopen tijdens de campagneperiode 5 euro aan Stichting Pelicano schenken.

Voor het startschot van de campagne organiseert Bristol een interactief lanceringsevent, waarvoor wij jou graag uitnodigen.

De campagnenaam ‘In my shoes’ roept op om je in de schoenen te plaatsen van mensen die het financieel moeilijk hebben en dat is ook precies wat je kan doen op het lanceringsevent. Je zal verschillende getuigenissen ontdekken aan de hand van een impactvolle visuele en auditieve installatie.

Op donderdag 25 augustus om 11 uur vindt het ‘In my shoes’-lanceringsevent in de Asiat-site in Vilvoorde plaats. Daar kan je in de schoenen stappen van Emily en Dylan, die met slechts één kostwinner en door de stijgende prijzen met hun gezin maar moeilijk rondkomen. Of Jessica, die door haar moeilijke jeugd en thuissituatie in armoede opgroeide. Hun indrukwekkende verhalen geven een gezicht aan een probleem dat vaak achter gesloten deuren blijft.

We horen graag vóór 18 augustus of je bij het lanceringsevent aanwezig zal zijn door te mailen naar [email protected]

Met vriendelijke groet namens Bristol en Orane Bellemans ​

Persberichten in je mailbox

Over Bristol

Bristol is een familiebedrijf dat al meer dan een halve eeuw mode en schoenen aanbiedt aan alle gezinnen in België en Nederland, voor mensen van alle leeftijden. Bristol maakt met veel liefde en respect voor haar producten en omgeving kwalitatieve schoenen en kleding, en verkoopt die aan een democratische prijs. Iedereen is welkom in de meer dan 200 makkelijk bereikbare, gezinsvriendelijke winkels in België en Nederland.